Зимен фестивал „ШАБЛА И ПТИЦИТЕ“ 2022

През почивните 17 и 18 декември община Шабла покани жители и гости на първото издание на зимния фестивал посветен на червеногушата гъска „Шабла и птиците“ 2022.
Официално фестивалът бе открит на площада пред НЧ „Зора 1894“ с изпълненията на детски танцов състав „Бърборино“ с ръководител Гергана Дафова.
Коледно настроение струеше от базара, където в десет къщички се бяха разположили ресторантьори, местни и гостуващи арт творци, или за всеки имаше по нещо.
След музикално-танцовите поздрави присъстващите бяха поканени от Даниела Тодорова – изпълнителен директор на Общинска фондация „Карон Лимен“ – организатор на фестивала, на изложба с литографии на червеногушата гъска от 18-19 век. Прозвучаха изпълненията на смесена фолклорна група „Добруджанка“ при НЧ „Зора 1894“ Шабла с ръководител Жана Рачева.
За малките посетители на фестивала, организаторите бяха подготвили редица забавления. В детския отдел на читалищната библиотека Стефка Стоянова прочете на любознателните малчугани любопитни истории за патилата на Червеногушка. Имаше и забавно-образователни игри за хвъркатите ни приятели. Бате Ицо пък разказа приказка в рисунки. В събота следобед, в творческото ателие „Рециклиращо изкуство“ децата изработиха почти сами коледен тематичен венец, подпомагани от Наталия – от Академия за рециклиращо изкуство-Варна. С отпадъчна хартия, шишарка, панделка и зеленина се получи уникален венец.
Дискусията на тема „За влажните зони и ползите за местното развитие“ води Петър Янков. С прожекцията на филма „Те отлитат“ завърши първия фестивален ден.
Рано сутринта в неделя професионални водачи-орнитолози към Българското дружество за защита на птиците (БДЗП) предложиха на желаещите екскурзия до езерата в общината, където можеха да направят своята любителска снимка и да участват в предварително обявения конкурс за снимка на зимни птици и влажните зони в района.
Фотографията на Людмил Димитров бе отличена на първо място. Негови подгласници станаха Лили Томерова и Иван Иванов.
И през втория ден имаше форми за малките посетители – спектакъл с импровизирани кукли „Да си изрежем приказка“ и Ателие „Малките майстори“ за изработка на хартиени кукли с „Дигитална платформа Камила“, гр. Русе.
Уъркшоп, представен от звездите на Палячи предизвика интереса на посетителите.
С огнено-светлинно-пиротехническо шоу на „Палячи“ официално бе закрит първия зимен фестивал в Шабла.
Този нов зимен фестивал, който община Шабла създаде е в изпълнение на проект „Подобряване природозащитното състояние на червеногушата гъска (Branta ruficollis, Pallas, 1769) чрез изпълнение на мерки от Плана за действие за вида (ПД,2018)“, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“
Фестивалът бе посветен на емблематичната за района червеногуша гъска и е част от конкретни цели, насочени към повишаване на осведомеността и природозащитната култура на населението и засилване на чувствителността на обществото към проблемите, свързани с вида и неговото опазване, чрез разпространяване на материали за вида и провеждане на специални събития.
Фестивалът, наречен „ШАБЛА И ПТИЦИТЕ“ популяризира идеята за опазването на богатото птиче разнообразие, което прелита над територията на община Шабла по миграционния път „Виа Понтика“.

Обява за подбор на персонал по проект „Грижа в дома в община Шабла”

Община Шабла, в качеството си на бенефициент по проект „Грижа в дома в община Шабла“, финансиран по Договор № BG05SFPR002-2.001-0042-C01 от Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027 г., съфинансирана от ЕС чрез ЕСФ+ обявява, че от 19.12.2022 г. до 13.01.2023 г. приема документи за подбор на персонал за предоставяне здравно-социални услуги, както следва:
1. Домашен санитар – 10 лица. Изисквания относно придобито образование за заемане на длъжността – минимум начално завършено образование. Описание на длъжността: изпълнение на социално-битови дейности в помощ на потребителите по проекта:
– закупуване на лекарства, хранителни продукти, нехранителни продукти и др. (със средства на потребителя);
– заплащане на битови сметки (със средства на потребителя);
– административна помощ – съдействие за изготвяне на необходимите документи за явяване на ТЕЛК, при настаняване и/или изписване от болница: попълване и подаване на необходимите формуляри като данъчни декларации, попълване и подаване на заявления за отпускане на помощи и ползване на социални услуги до дирекции „Социално подпомагане“ или до други институции; съдействие за получаване на помощни средства по ЗХУ;
– помощ в домакинството – поддържане на хигиена в помещението, което потребителят обитава, в т. ч. разтребване, почистване, миене на съдове и др.;
– съдействие при приготвяне на храна, съобразно здравословното състояние на лицето;
– превенция на разпространението на инфекции;
– овладяване на аварийни ситуации;
– придружаване до лечебно или здравно заведение за извършване на медицински прегледи и/или манипулации (при необходимост).
2. Медицинско лице/ специалист по „Здравни грижи“ – 1 лице. Изисквания относно придобито образование за заемане на длъжността: професионална квалификация „медицинска сестра“, „фелдшер“ или „акушерка“. Описание на длъжността: изпълнява медицински услуги за потребителите на проекта в домашна среда, които не се предоставят по НЗОК: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.
3. Психолог – 1 лице. Изисквания относно придобито образование за заемане на длъжността: – висше, образователно-квалификационна степен – „Бакалавър”/ „Магистър”, специалност „Психология“. Описание на длъжността: работи с потребителите по проекта и семействата им, провежда консултации с тях и техните близки и оказва психологическа подкрепа, съдейства при възникнали трудности в общуването и в поведението с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот.
Кандидатите и за трите обявени позиции следва да са физически и психически здрави, без заболявания, определени като противопоказни за заемане на съответната длъжност, да притежават психическа нагласа и желание за работа в домовете на потребителите – болни и възрастни самотни хора, които не могат да се грижат сами за себе си. Опитът в упражняването на същата или подобна дейност ще се счита за предимство.

Кандидатите за обявените позиции подават заявление по образец с приложени към него Декларация по Закона за защита на личните данни, документи за придобита образователно-квалификационна степен и автобиография в деловодството на Община Шабла – ст. 106 на първия етаж в сградата на общината, в срок до 13.01.2023 г.
Образци на заявления могат да бъдат получени на място, в деловодството на община Шабла – ст. 106 или изтеглени от официалната интернет страница на Община Шабла – www.shabla.bg.

С кандидатите, които отговарят на изискванията за допустимост, ще се проведе интервю.
С одобрените кандидати за длъжността „Домашен санитар” ще бъдат сключени трудови договори на 8-часов работен ден, за срок от 12 месеца.
С одобрените кандидати за длъжностите Психолог и Медицинско лице/ специалист по „Здравни грижи“ ще се сключат договори за предоставяне на почасови услуги, за срок от 12 месеца.

Телефон за контакти: 05743/ 5037 – Галя Камберова, ръководител и Виктория Момчева, технически сътрудник.

Заявление персонал

Декларация ЗЗЛД

Автобиография

Обява за подбор на кандидати за потребители по проект „Грижа в дома в община Шабла”

Община Шабла, в качеството си на бенефициент по проект „Грижа в дома в община Шабла“, финансиран по Договор № BG05SFPR002-2.001-0042-C01 от Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027 г., съфинансирана от ЕС чрез ЕСФ + обявява, че от 19.12.2022 г. стартира прием на документи от кандидати за потребители за предоставяне на почасови интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
Целта на дейността е да се осигури подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа. Това ще бъде постигнато с изпълнение на следните поддейности: предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора; предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги; медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот. На лицата ще бъде предоставена информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания.
Кандидатите за потребители следва да са от следните допустими целеви групи: лица с увреждания и възрастни хора в невъзможност от самообслужване, зависими от грижа със следните нужди и проблеми:
– затруднения и нужда от помощ при пазаруване на хранителни продукти, нехранителни продукти и лекарства;
– затруднения при заплащане на битови сметки;
– нужда от съдействие за заявяване на административни услуги и придружаване до институции;
– нужда от помощ в домакинството, като разтребване, почистване, миене на съдове;
– нужда от медицинска грижа и психологична подкрепа, за лица, които желаят ползването на такива.
На кандидатите за потребители, които отговарят на изискванията за допустимост, се изготвя индивидуална оценка на потребностите, след което се извършва подбор, на базата на компоненти, включени във формуляра за оценка.
За предоставяните по проекта услуги в домашна среда не се заплаща месечна потребителска такса.
Проектът е с период на изпълнение 12 месеца. Заявления от кандидати за потребители се приемат в деловодството на Община Шабла – ст. 106 на първия етаж в сградата на общината, до 1 месец преди изтичане на крайния срок за изпълнение на проекта, като първоначално ще бъдат разгледани и оценени тези, които са подадени до 13.01.2023 година. Останалите ще бъдат включени в резервен списък.
Желаещите да бъдат включени в социалната услуга подават заявление по образец с приложени към него Декларация по Закона за защита на личните данни и медицински документи (експертно решение на ТЕЛК, актуална епикриза, етапна епикриза и др.) лично или чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, в деловодството на община Шабла – ст. 106 на първия етаж в сградата на общината.
Образци на заявления могат да бъдат получени на място, в деловодството на община Шабла – ст. 106 или изтеглени от официалната интернет страница на Община Шабла – www.shabla.bg.
Телефон за контакти: 05743/5037 – Галя Камберова, ръководител и Виктория Момчева, технически сътрудник.

Заявление потребител

Декларация ЗЗЛД

Първи подписан договор за новия програмен период 2021 – 2027 г. в област Добрич

Община Шабла е първия бенефициент в област Добрич, подписал договор за безвъзмездна помощ за програмния период 2021 – 2027 г.
Проект „Грижа в дома в община Шабла“, одобрен с Договор № № BG05SFPR002-2.001-0042-C01 по Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027 г., съфинансирана от ЕС чрез ЕСФ+ е насочен към осигуряване на подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа. Предвижда се да бъдат обхванати минимум 41 потребители, на които в продължение на 12 месеца ще се предоставят почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги, психологическа подкрепа и консултиране. Предвидено е и доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. доставка на лекарства и услуга по заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови. На потребителите на социалната услуга ще бъде предоставена и информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания. Предоставената здравно-социална грижа ще е в зависимост от извършената оценка на индивидуалните потребности.
Интегрираните здравно-социални услуги в домашна среда ще се предоставят от предварително подбрани и обучени лица. Предвидено е да бъдат назначени 10 домашни санитари, 1 медицинско лице и 1 психолог.
Общата стойност на планираните проектни дейности е в размер на 225 282,29 лв. 100% безвъзмездни средства, осигурени от Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027 г., по процедура BG05SFPR002-2.001 „Грижа в дома“. Процедурата е в продължение на операция „Патронажна грижа“, като основна цел е да осигури подкрепа в домашна среда за лица с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа.
С изпълнението на проекта Община Шабла ще осигури здравна, социална и психологическа подкрепа на лицата с увреждания и възрастни хора, зависими от грижа в общината.
Информацията и бланки на заявленията за кандидатстване по проекта са качени на ниво „Обяви” в официалния сайт на община Шабла.

Откриха новите кабинети по сервиране и готварство в СУ „Асен Златаров“

На 13 декември от 10:00 часа в СУ „Асен Златаров“ тържествено бяха открити новите кабинети по сервиране и готварство. По стара българска традиция със специално приготвена за случая пита, сол и мед, директорът Петранка Петрова, учители и ученици посрещнаха официалните си гости: г-н Мариян Жечев – кмет на община Шабла, г-н Цветелин Йорданов и г-н Петър Атанасов – заместник-кметове на Общината и г-жа Таня Янакиева – началник отдел „Образование, култура, младежки дейности и спорт“. Промяната и преустройството на помещенията се прави с цел намаляване на разходите. Голяма част от оборудването е пренесено от УПК, където учениците дълги години провеждаха практическите си занятия. Обновените помещения се намират до кабинета по „Рисуване“. Залата за сервиране има приятен вид под формата на ресторант. Кухнята се нуждае от дребни довършителни дейности. Официалните гости разгледаха кабинетите, след което опитаха приготвени от учениците ястия, хапки и десерти.
Директорът на СУ „Асен Златаров“ Петранка Петрова бе видимо доволна от факта, че кабинетите вече са в сградата на училището.
„Желанието и идеята ни за преместване на кабинетите за сервиране и готварство е от няколко години. Тази година успяхме да осъществим това.
Преместването се налага с цел икономии и намаляване разходите на СУ „Асен Златаров“. Поради малкия брой учениците, новоизградените кабинети са подходящи за учебния процес.
Изказваме своята благодарност и признателност към господин Мариян Жечев – Кмет на община Шабла, господин Цветелин Йорданов и господин Петър Атанасов – заместник кметове на Общината за оказаната ни помощ и финансова подкрепа за изграждане на кабинетите.
Светли Коледни празници! Благословена, мирна и ползотворна 2023 година!”