Община Шабла набира предложения за членове на Съвета на децата

Община Шабла набира предложения за членове на Съвета на децата до 24 май 2021 г. Всички желаещи да кандидатстват могат да подадат документи на място или по пощата на адрес: град Шабла, ул. „Равно поле“ № 35, както и по електронен път на e-mail: [email protected]. Кандидатите трябва да отговарят на изискванията на Процедурата по избор на членове на Съвета на децата.
Съветът на децата е консултативен орган към председателя на Държавната агенция за закрила на детето, който работи в изпълнение на основни принципи на Конвенцията за правата на детето и Закона за закрила на детето. Целта му е да насърчава детското участие в процесите на изработване на политики за децата и вземане на решения.

Критерии, на които трябва да отговарят кандидатите за членове на Съвета:

 Активност;
 Креативност;
 Толерантност;
 Ангажираност към обща кауза;
 Умение за водене на преговори и участие в групови дискусии;
 Ориентираност към резултати;
 Организаторски умения;
 Доказани умения да работи, мотивира и обединява децата;
 Умение за изказване на позиция от името на другите деца;
 Възможност за пътуване без придружител (не се отнася за деца от уязвими групи,
 които имат нужда от подкрепа).

Желаещите могат да кандидатстват за участие в подбор по следните направления:

1. Членове на училищни форми за самоуправление, съгласно чл. 171 на Закона за предучилищното и училищното образование, или на детски /младежки съвети, парламенти и др.;
2. Представители на детски и младежки инициативи и програми, финансирани от бизнеса;
3. Представители на неправителствени организации, работещи с деца, както и потребители/доброволци в социални услуги за деца;
4. Индивидуални кандидатури.

Формуляр за кандидатстване и Мотивационно писмо може да изтеглите от сайта на Община Шабла.

В срок до 30 май 2021 г. комисия, назначена от кмета на Община Шабла, ще разгледа постъпилите кандидатури и ще извърши подбор на членове на Съвета, съгласно посочените в Процедурата критерии и изготви предложение.
В срок до 15 юни 2021 г. одобрените предложения ще бъдат представени пред Областния управител.
Процедурата по подбор продължава на областно и национално ниво.

Мотивационно писмо – за Съвета на децата

Формуляр за кандидатстване – Съвет на децата

Приключи изпълнението на проект № ROBG-393 „Интегрирано управление на риска и ефективни реакции на органите за гражданска безопасност“

Днес, 12.04.2021 г., в Общинска администрация Шабла, се проведе съвместна пресконференция по проект № ROBG-393 „Integrated risk management and efficient reactions of authorities for civil safety/Интегрирано управление на риска и ефективни реакции на органите за гражданска безопасност“, финансиран по Договор № 79746/12.07.2018, Приоритетна ос 3: „Безопасен регион“, Специфична цел 3.1: „Подобряване на съвместното управление на риска в трансграничния регион“ по Програма ИНТЕРРЕГ V-A Румъния-България 2014-2020 г.
Пресконференцията, която се проведе онлайн, бе открита от кмета на община Шабла, Мариян Жечев. На събитието присъстваха членовете на доброволното формирование и представители на Общинска администрация, както и партньорите по проекта – Фондация „Идейн за развитие“, гр. Русе и Община Овидиу, Румъния. На присъстващите бе разяснена същността на трансграничния проект и основната му цел, а именно да се увеличи трансграничното сътрудничество при предотвратяването на извънредни ситуации и намесата на органите, както и да се развият инфраструктурни и съвместни услуги за предотвратяване на природни и технологични бедствия, като същевременно се развие капацитетът за бързо реагиране при заплахи за здравето и живота на гражданите и стоките, за да се осигури безопасна зона, устойчиво развитие и повишаване на жизнения стандарт на населението.
Отчетен бе приносът и финансирането, което се осигурява от ЕС. Максималната безвъзмездна финансова помощ, одобрена по проекта е 988 827.18 евро, а бюджета на община Шабла по проекта, бе в размер на 409 407.64 евро. Настоящата пресконференция основно акцентира върху резултатите от изпълнението на проекта.
Припомняме, че по проекта са организирани две встъпителни пресконференции – в община Овидиу и община Шабла през 2018 и 2019 г.
В рамките на  Дейност „Подобряване на капацитета за превенция и интервенция на местните власти в рискове и извънредни ситуации възникнали в рамките на трансграничния регион“  са разработени две цифрови карти, достъпни на интернет адрес: https://www.hazmaps.eu/, илюстриращи потенциални природни опасности и възможни аварийни рискове на териториите на двете общини. Закупени и инсталирани са системи за ранно предупреждение и оповестяване на населението и за двете общини. Първи съвместни обучения между доброволните формирования от Община Шабла и Община Овидиу се проведоха в периода 09.03.2020-13.03.2020 г. в Констанца, Румъния. Доброволците получиха знания в областта на ефективната превенция и управление на риска в трансграничния регион, полезни съвети за това как да реагират в ситуация на пожар, наводнения, земетресения и др. природни бедствия и извънредни ситуации. Поради въведените противоепидемични мерки във връзка с COVID-19, се наложи вторите планирани съвместни обучения между доброволните формирования от Община Шабла и Община Овидиу да се проведат чрез онлайн платформа в периода 15.02.2021- 18.02.2021 г. В периода 07.04.2021-08.04.2021 г. се проведе дейността „Организиране на учебно посещение в Шабла“. На събитието, което също се проведе онлайн, бяха представени оборудването и специализираните превозни средства, закупени по проекта, бе осъществен обмен на добри практики между екипите на доброволните формирования от община Овидиу и община Шабла.
В рамките на Дейност „Оборудване и обучение на трансгранични доброволчески екипи за намеса в рискови ситуации“ е закупена спасителна лодка с двигател и колесар, която ще бъде от полза при кризисни ситуации по вода.
Благодарение на проекта Община Шабла разполага с високопроходимо специализирано превозно средство за интервенции при снежни бури и наводнения. Закупени са и допълнително оборудване. За зимния сезон ще бъде оборудвано с роторен снегорин, V-образно гребло и пясъкоразпръскващо устройство, а в случай на наводнения ще му бъде монтирана помпа, която ще може да изпомпва големи количества вода. За доброволците на община Шабла е предвидена и закупена екипировка за действие в извънредни ситуации в т.ч. необходимото защитно облекло, дихателни апарати, медицински комплекти за оказване на първа помощ, санитарна носилка, прожектори, електрогенератор, противогази, радиостанции, пожарогасители и др. В рамките на проекта община Овидиу се снабдиха с противопожарен автомобил, линейка тип Б и спасителна лодка, както и микробус за превоз на лица.
В края на пресконференцията, г-н Жечев благодари на партньорите по проекта и всички, които допринесоха за успешното му изпълнение. Той също така сподели, че се надява да продължи изграденото досега съвместно сътрудничество и да се фокусираме към бъдещи съвместни проекти и инициативи.
Към настоящият момент предстои отчитане на проекта.