Skip to content Skip to left sidebar Skip to right sidebar Skip to footer

Администрация

Общината е основната административно-териториална единица, в която се осъществява местното самоуправление.

Орган на изпълнителната власт в общината е кметът на общината.

Общинска администрация осъществява дейността си въз основа на принципите на законност, лоялност, добросъвестност, безпристрастност, равнопоставеност, отговорност, политическа неутралност, почтеност, конфиденциалност, отчетност, колегиалност и учтивост.

Администрацията осъществява своята дейност в интерес на обществото, както и в съответствие с Конституцията и другите нормативни актове.

При изпълнение на служебните задължения служителите в общинска администрация, обработващи лични данни, в зависимост от служебната необходимост и съдържание на обработваната документация, процедират при стриктно спазване и в съответствие с относимите нормативни разпоредби, регламентиращи обработването на лични данни, в т.ч. и при съобразяване на правната сила на приложимия от 25 май от 2018 г. Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните).

При осъществяване на своята дейност администрацията предоставя информация на гражданите, юридическите лица и органите на държавната власт по ред, определен със закон.

Администрацията дава отговор на гражданите и юридическите лица на отправени от тях запитвания, молби, жалби, предложения и сигнали по въпроси, които представляват техен законен интерес, по ред, определен със закон.

Служителите в администрацията носят отговорност за своите действия по ред, определен със закон.

Администрацията планира и изпълнява дейността си по начин, който води до постигане на висок обществен резултат при възможно най-икономично използване на ресурсите

Общинската администрация осигурява изпълнението на законите, подзаконовите нормативни актове, решенията на общинския съвет, подпомага кмета на общината при осъществяване на правомощията му, осигурява технически дейността му, подпомага общинския съвет и осигурява дейността му, извършва дейност по административното обслужване на гражданите, физическите и юридическите лица.

Общата администрация осигурява технически дейността на органите на местната власт и на специализираната администрация и извършва дейности по административното обслужване на граждани и юридическите лица.

Специализираната администрация подпомага и осигурява осъществяването на правомощията на органите на местната власт.

Ключовите решения за развитието се взимат от Общински съвет Шабла и от Кмета на община Шабла.

Заседанията на общинския съвет, както и предварителния дневен ред са публично достъпни и всеки, който желае може да се запознае със съдържанието на обсъжданите решения, както и сам да внесе предложение за вземане на решение по даден въпрос.

Общинска администрация Шабла не взима самостоятелни решения, а изпълнява вече взетите и влезли в законова сила решения на Общински съвет Шабла или други, които са в компетентността на Кмета на общината.

Общинската администрация създава възможност за обратна връзка с потребителите.

Периодично се изследва и анализират резултатите от обратната връзка с потребителите, както и удовлетвореността им от качеството на административното обслужване.

Обратната връзка се осъществява чрез задължителното използване и прилагане на следните методи:

  1. извършване на анкетни проучвания;
  2. провеждане на консултации със служителите;
  3. извършване на наблюдения по метода „таен клиент“;
  4. анализ на сигнали, предложения, жалби и похвали;
  5. анализ на медийни публикации.

По преценка, обратната връзка може да бъде осъществена посредством:

  1. провеждане на консултации със заинтересовани страни в рамките на консултативни органи;
  2. описание на пътя на потребителя;
  3. провеждане на социологически проучвания;
  4. осигуряване на постоянна телефонна линия за връзка с потребителите в работно време чрез „горещ телефон“;
  5. осигуряване на приемно време за граждани и организации;
  6. анализ на вторична информация.

Устройственият правилник определя организацията на дейност и функционалните задължения на административните звена в общинска администрация Шабла

В раздел Публични регистри са публикувани част от информационните масиви, ползвани от администрацията.
В Портала за отворени данни https://data.egov.bg/organisation/profile/0f118a98-f558-4b17-aac8-8f4936b2327e също са достъпни поддържаните от Общинска администрация Шабла публични регистри. Порталът за отворени данни представлява единна, централна, публична уеб-базирана информационна система, която осигурява публикуването и управлението на информация за повторно използване в отворен, машинно-четим формат заедно със съответните метаданни.

Наред с публичните регистри в община Шабла се поддържат и регистри, съдържащи лични данни:
Регистър Персонал;
Регистър Труд и работна заплата;
Информационна система за управление на документооборота;
Информационна система за администриране на местни данъци и такси;
Счетоводна информационна система;
Архив на община Шабла;