Обява за подбор на кандидати за потребители по проект „Патронажна грижа + в община Шабла”

Община Шабла, в качеството си на бенефициент по проект BG05M9OP001-6.002-0183 „Патронажна грижа + в община Шабла”, финансиран от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014 – 2020 г. обявява, че от 20.09.2021 г., в изпълнение на Дейност „Патронажна грижа +“ стартира прием на документи от кандидати за потребители за предоставяне на почасови интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.

Целта на Дейност „Патронажна грижа +“ е да се осигури здравна, социална и психологическа подкрепа нa минимум 19 лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19. Всеки потребител ще получава комплекс от услуги до 2 часа на ден: помощ в дома (почистване, пране, социални контакти и др.); доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги; медицински услуги, които не се предоставят по НЗОК в домашна среда като: мерене на кръвно, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства и др.; психологическа подкрепа с фокус към възстановяване на социалната интеграция на лицата в обществения живот.
Кандидатите за потребители следва да са от следните допустими целеви групи: хора с увреждания, възрастни хора в невъзможност от самообслужване, лица над 54 г., други уязвими групи, включително лица поставени под карантина във връзка с COVID-19, лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19.
На кандидатите за потребители, които отговарят на изискванията за допустимост, се изготвя индивидуална оценка на потребностите, след което се извършва подбор, на базата на компоненти, включени във формуляра за оценка.
За предоставяните по проекта услуги в домашна среда не се заплаща месечна потребителска такса.
Проектът е с период на изпълнение до 13.11.2022 година. Заявления от кандидати за потребители се приемат в деловодството на Община Шабла – ст. 106 на първия етаж в сградата на общината, до 1 месец преди изтичане на крайния срок за изпълнение на проекта, като първоначално ще бъдат разгледани и оценени тези, които са подадени до 22.10.2021 година. Останалите ще бъдат включени в резервен списък.
Желаещите да бъдат включени в социалната услуга подават заявление по образец  с приложени към него Декларация по Закона за защита на личните данни и медицински документи (експертно решение на ТЕЛК, актуална  епикриза, етапна епикриза и др.) лично или чрез законния си представител или изрично упълномощено лице, в деловодството на община Шабла – ст. 106 на първия етаж в сградата на общината.
Образци на заявления могат да бъдат получени на място, в деловодството на община Шабла – ст. 106 или изтеглени от официалната интернет страница на Община Шабла – www.shabla.bg.
Телефон за контакти: 05743/ 5037 – Галя Камберова, ръководител проект и Виктория Момчева, координатор проект.

Заявление потребител

Декларация лични данни

Започна учебната година в община Шабла

Днес, 15 септември 2021 г., за юбилеен 100-тен път се откри учебната година в училищата в България.

При спазване на всички противоепидемични мерки, регламентирани със Заповед на Министъра на здравеопазването и насоките на Министерството на образованието и науката, се откри учебната 2021/ 2022 година в СУ „Асен Златаров“ Шабла и ОУ „Св. Климент Охридски“ с. Дуранкулак.
В 9.00 часа с ритуал по издигане на националния флаг започна празникът в двора на СУ „Асен Златаров“ Шабла.
Този ден е вълнуващ за всички, но най-трепетен и запомнящ се е за най-малките ученици, първокласниците, които тази година са 17. Техни учители по пътя към знанието ще бъдат Красимира Никифорова и Елена Ставрева.
Гости на тържеството в СУ „Асен Златаров“ бяха кметът на община Шабла Мариян Жечев, заместниците му Петър Атанасов и Цветелин Йорданов, секретарят на общината Миглена Спирова, директорът на дирекция „Хуманитарни дейности“ в общинската администрация Тодор Димитров, Таня Янакиева – началник-отдел „Образование, култура, младежки дейности и спорт“, Живко Славов и Йордан Михайлов – бивши директори на училището, родители, граждани.
Първи своите пожелания към учениците отправи директорът на училището Петранка Петрова.
„15 септември е денят, в който всички ние, учители, ученици и родители се прекланяме пред духовното огнище на българина – училището, което винаги е било и ще бъде един неизчерпаем източник на познания, сила и авторитет.“
Директорът пожела на първокласниците успешно обучение и вяра в учителите, с които ще бъдат заедно през следващите 4 години.На учителите – все така неуморно да създават и пазят богатството на българското училище – неговите възпитаници. На всички останали една истинска, успешна учебна година.
„Вървете напред смело и решително! Искайте, защото можете! Не се страхувайте от трудностите, а ги побеждавайте!“ – пожела Петранка Петрова.
Кметът на общината също имаше честта да поздрави учениците и учителите.
„Всички знаем, че тази учебна година няма да е лесна. Но след опита от миналата, вярвам, че ще е успешна. Най-интересна и предизвикателна ще бъде за първокласниците. На вас пожелавам да не бързате да се разделяте с детството.
На всички желая спорна учебна година и хубави дни в училище.“ – завърши приветствието си Мариян Жечев.
Директорът ливна менче с вода пред „буквара на знанието“, както повелява традицията на този ден.
След официалното откриване на учебната година най-малките ученици влязоха в класната стая, където получиха своите първи учебници и се запознаха с учителките си.
От учебната 2021/2022 година шабленското училище ще бъде иновативно.
Кметът на общината и директорът на училището прерязаха официално лентата, с което беше открит STEM кабинетът или творческата работилница, която ще спомогне да се скъси границата между теорията и практиката. Така обучението ще бъде и атрактивно, и съобразено с образователните стандарти.
Откриването на учебната година в основно училище „Св. Климент Охридски“ в Дуранкулак започна по традиция с посрещане знамето на училището и колективно изпълнение на училищния химн. След това водещият даде думата на Маргарита Тодорова – директор на училището. В приветствието си директорът изтъкна успехите на колектива и възпитаниците на ОУ „Св. Климент Охридски“ през годината, в която учебното заведение чества своята 155-годишнина. Споменати бяха трите спечелени проекта – за училищните библиотеки, площадката по ПДП и честването на патронния празник, както и предстоящото посещение на куклен театър и обучението на учениците от училището в кукловодство. В кратката си ретроспекция за изминалата учебна година директорът припомни за много доброто представяне на четвъртокласниците и седмокласниците от ОУ „Св. Климент Охридски“ на националното външно оценяване по български език и литература. „Квалифицират ни като „селско“ и „малко“ училище, но ние ежегодно доказваме, че не само можем да се мерим с „градските“ и „големи“ училища, но и ги изпреварваме по много показатели.“- каза Тодорова. Относно годишнината на училището Маргарита Тодорова сподели, че поради противоепидемичните мерки така и досега не е „намерена“ дата, на която да отбележат официално юбилея и затова в ОУ „Св. Климент Охридски“ празнуват своята 155-годишнина на всеки празник. Директорът определи 15 септември като „най-хубавия празник“ и пожела на възпитаниците си здраве, ученолюбие и да продължават да прославят общината с успехите на училището. След като поздрави колегите си и родителите на учениците, Тодорова направи мил жест, като подари по цвете на всички родители на пристъпващите прага на ОУ „Св. Климент Охридски“ деца , които са бивши възпитаници на училището.
Официални гости на тържеството по откриване на учебната година бяха кметът на общината Мариян Жечев и заместниците му Петър Атанасов и Цветелин Йорданов. Приветствайки ги, кметът на общината не изрази съмнение, че трудностите отново ще бъдат превърнати в резултати в ОУ „Св. Климент Охридски“. На възпитаници и колектив на училището той пожела „успешна учебна година“.
Кметът на Дуранкулак Веселин Йорданов се обърна към децата със съвет – да слушат преподавателите си. Пожела им да славят общината, както и досега.
Бяха прочетени и поздравителни адреси от председателя на ОбС Шабла д-р Йорданка Стоева и началника на РУО Добрич Светлана Василева.
След кратката тематична програма, второкласниците връчиха символичния „ключ на знанието“ на петимата тазгодишни първокласници. А класната ръководителка на първолаците Живка Йорданова и директорът Маргарита Тодорова ги преведоха през „буквара на знанието“. После ги настаниха в импровизираната класна стая в двора на училището, откъдето по-нататък ще започне техният и трънлив, и сладък път към знанието…

Проект „Подобряване на енергийната ефективност на територията на община Шабла чрез обновяване на системата за улично осветление в град Шабла“

Проект „Подобряване на енергийната ефективност на територията на община Шабла чрез обновяване на системата за улично осветление в град Шабла“, финансиран по Административен договор за БФП № BGENERGY-2.001-0028-C01 от 15.09.2021 г., който се осъществи по Процедура  BGENERGY-2.001 – „Рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура – системи за външно изкуствено осветление на общините“, по Програма „Възобновяема енергия, енергийна ефективност, енергийна сигурност“, с финансовата подкрепа на Финансовия механизъм на ЕИП за периода 2014-2021 г.
Проектът имаше за цел да се повиши енергийната ефективност чрез технологично обновление и модернизиране на системите за външно изкуствено осветление, което доведе до подобряване на условията на живот на населението, както и постигане на следните резултати:
–    Повишаване на енергийната ефективност на уличното осветление на територията на град Шабла;
–    Намаляване на емисиите на парникови газове;
–    Намаляване на енергийните разходи на общината;
–    Подобряване на качеството на уличното осветление и увеличаване на процента на светене;
–    Подобряване на безопасността по пътищата за шофьори и пешеходци в нощно време;
–    Повишаване на производството на енергия от възобновяеми източници;
–    Повишаване на експертния капацитет на бенефициента в областта на възобновяемата енергия, енергийната ефективност и управлението на енергия.
Проектното предложение предвиждаше изпълнението на мерки за енергоспестяване, предписани в изготвено обследване за енергийна ефективност на уличното осветление в гр. Шабла, включващи: подмяна на осветители, въвеждане на система за управление на енергията и използване на ВЕИ, изграждане на система за мониторинг на енергопотреблението, изграждане на система за автоматизация и управление на енергопотреблението, изграждане на фотоволтаична система и др.
Проектът бе изпълнен в сътрудничество с партньор от Норвегия – Сдружение „INTERNATIONAL DEVELOPMENT NORWAY ASSOCIATION“, който подпомагаше и подкрепяше Община Шабла с обмяна на опит, знания и най-добри практики. Срокът за реализация на проекта бе 18 месеца. Първоначално одобрената обща стойност бе в размер на 531 977,87 лв. с ДДС, представляващи 100% безвъзмездна финансова помощ. Отчетената стойност по проекта бе в размер на 525 321,12 лв. с ДДС, като той бе изпълнен в срок.

Подписан бе договор за обновяване системата за улично осветление в Шабла

На 15.09.2021 г. бе подписан Договор за финансиране на  проектно предложение с наименование „Подобряване на енергийната ефективност на територията на община Шабла чрез обновяване на системата за улично осветление в град Шабла“, с което община Шабла кандидатства по Процедура  BGENERGY-2.001 – „Рехабилитация и модернизация на общинската инфраструктура – системи за външно изкуствено осветление на общините“, финансирана от Финансовия механизъм на Европейско икономическо пространство 2014-2021.
Проектът има за цел да се повиши енергийната ефективност чрез технологично обновление и модернизиране на системите за външно изкуствено осветление, което ще доведе до подобряване на условията на живот на населението, както и постигане на следните резултати:
–    Повишаване на енергийната ефективност на уличното осветление на територията на град Шабла;
–    Намаляване на емисиите на парникови газове;
–    Намаляване на енергийните разходи на общината;
–    Подобряване на качеството на уличното осветление и увеличаване на процента на светене;
–    Подобряване на безопасността по пътищата за шофьори и пешеходци в нощно време;
–    Повишаване на производството на енергия от възобновяеми източници;
–    Повишаване на експертния капацитет на бенефициента в областта на възобновяемата енергия, енергийната ефективност и управлението на енергия.
Проектното предложение предвижда изпълнението на мерки за енергоспестяване, предписани в изготвено обследване за енергийна ефективност на уличното осветление в гр. Шабла, включващи: подмяна на осветители, въвеждане на система за управление на енергията и използване на ВЕИ, изграждане на система за мониторинг на енергопотреблението, изграждане на система за автоматизация и управление на енергопотреблението, изграждане на фотоволтаична система и др.
Проектът ще се изпълнява в сътрудничество с партньор от Норвегия – Сдружение „INTERNATIONAL DEVELOPMENT NORWAY ASSOCIATION“, което ще подпомага и подкрепя Община Шабла с обмяна на опит, знания и най-добри практики. Срокът за реализация на проекта е 18 месеца. Общата стойност е в размер на 531 977,87 лв. с ДДС, представляващи 100% безвъзмездна финансова помощ.

Стартира нов прием на заявления по проект ”Обществена трапезария – Шабла”

Проект ”Обществена трапезария – Шабла” е на стойност 9 344,00 лева и се финансира от Фонд „Социална закрила” на Министерството на труда и социалната политика. Срок на изпълнението му е от 1 октомври до 31 декември 2021 година.
Общата цел на проекта е намаляване на бедността чрез осигуряване на обяд на лица, живеещи във висока степен на бедност и социална изолация. След извършване на подбор на 20 представители на целевите групи от Община Шабла ежедневно в работни дни ще се предоставя топла храна. Всеки от нуждаещите се ще получава супа, основно ястие, хляб и веднъж седмично десерт. Топлият обяд ще се приготвя в Домашния социален патронаж в Шабла.
Право да се възползват от услугата „Обществена трапезария“ имат:
•    Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане;
•    Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях;
•    Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии /пенсии за осигурителен стаж и възраст; пенсии за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност/;
•    Скитащи и бездомни деца и лица;
•     Лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците;
•    Лица, изпаднали в тежка ситуация в следствие на епидемичната обстановка – поставени под карантина, лица завърнали се от други държави, останали без работа и без доход.
Заявления-декларации се приемат в работно време в деловодството – стая 106 на Община Шабла до 23 септември /четвъртък /. Заявления ще се приемат и след крайната дата, като лицата, подали документи, ще бъдат класирани и включени в списък с чакащи. Те ще бъдат включвани в услугата след освобождаване на място.